Communicatie

 

Zowel interne als externe communicatie met het gewenste resultaat is het doel van dit programma. Praktische handvaten worden aangereikt om op een assertieve en correcte manier te communiceren.

Het resultaat is dat we met meer zelfvertrouwen en succes kunnen communiceren met klanten, leveranciers, collega’s, leidinggevenden, enz…

Doelgroep: iedereen die wil leren communiceren op een effectieve manier

  • Hoe communiceer ik op een heldere manier, zowel intern als extern?
  • Hoe breng ik moeilijke boodschappen?
  • Hoe ga ik om met moeilijke klanten?
  • Hoe overtuig ik iemand?
  • Hoe creëer ik een positieve sfeer bij het communiceren?

Deze en nog veel meer vragen worden beantwoord in ons programma Communicatie.

O.a. volgende thema’s komen aan bod:

  • Invloed bewust en onbewust gedrag
  • Juiste vragen stellen
  • Empathisch luisteren
  • Onszelf positief programmeren
  • Communiceren zonder misverstanden
  • Kracht van een goede voorbereiding
  • Assertief communiceren
  • Omgaan met kritiek
  • Conflicten beheersen
  • Intern overtuigen
  • Klachten behandelen
  • Beslissingen meedelen
  • Presentatievaardigheden